5 Restoran yang paling rare di ipoh (bahagian 2)

Tak sangka, entry aku berkaitan 5 Restoran yang paling rare di ipoh mendapat respon yang baik, alhamdulillah. Kalau tak baca lagi, try baca ya di sini http://daripapantulis.blogspot.com/2015/01/5-restoran-yang-paling-rare-di-ipoh.html

Ada yang suruh aku buat semula entry tu. Tapi aku kan malas, hehe.. Jadi aku buat yang lain, kita masuk di bahagian 2..hehe. Lokasi restoran ni pun pembaca blog yg suggest kan. tq semua! Jom kita tengok lagi 5 Restoran yang rare yang ada di ipoh ni. Yang penting, semua owner restoran yang aku tunjuk ni, orang kita yang punya tau (bangga kejap, hoho).. nyum3



Hobo



Restoran yang suka recyle, sampai pintu pun boleh jadi meja. hehe. Memang rare betul pemandangan dalam cafe kecik ni. Ada rendangan pokok yang jadi mahal tu. Hehe.



Cafe cute ni pun terletak di pekan lama Ipoh, di Jalan raja Idris. 



Mat Periuk

Kenal Chef Kamarul? Ha, dia la owner (kot?) kat restoran ni. Kiranya makanan kat sini memang tip top la. Harga dia pun idak la mencanak mahal sangat macam restoran yang dimasak oleh chef selebriti yang lain tu. Just nice, hehe.



Apa macam? Meleleh tak? Hehe. Lokasinya di Kg tersusun Tasek, lalu di area Bercham. terperuk sikit tempatnya. Apapun, memang uummps la mamam kat sini.



D'sudugarfu

Sudu garfu pun boleh jadi nama restoran? memang kreatif! Hehe. Restoran ni memang macam old-school, siap ada vespa lagi. Makanan dia pun tak la mengecewakan. harga pun kira berbaloi la.



Lokasi restoran ni terletak di laluan Tawas Damai, Tasek, ipoh. Nak try makan kat tempat yang retro, memang inilah tempatnya.



Chor's Cafe

Tengok luar, macam kedai basikal pun ada. bila masuk, memang macam kedai basikal. hakikatnya, ni cafe la beb! Pergh, penuh basikal sampai mengalahkan kedai basikal! Serius!



lihatlah betapa gigihnya owner ni letak basikal sampai ke atas bumbung. Yang pasti, deconya bukan sahaja pelik (pelik?), tapi harganya memang murah dan berbaloi! Serius. Dibuka selepas pukul 6 pm, so tempat ni memang best la untuk berlepak dan bermalasan.



Burger atas ni berharga RM5 je. Kira murah la kan? (walaupun burger di Eight Miles lagi murah, hehe). Jom, kalau nak pergi, restoran basikal ni ada je di Meru 2B.



Khizanat

Kalau kome suka yang underground dan berjiwa indie tu, memang kome patut datang sini. Tapi jangan la kome fikir cafe ni kat bawah tanah pulak, ada je kat atas tanah, kat tingkat atas pulak tu. Bukan sekadar restoran, kat sini pun ada jual t-shirt dari projekrabak. buku-buku underground keluaran lejenpress yang memang susah nak dapat kat mana2 kedai buku pun boleh didapati di sini tau. 



Dan kalau kome bernasib baik, ada la group indie yang buat persembahan di sini. So, restoran rare ni memang kome kena pergi la, lagi2 peminat patrotik dan berjiwa indie. Lokasinya di tengah2 pusat bandaraya metropolitan ipoh, berhadapan french hotel.




Ada lagi tak restoran yang rare dan yang halal di ipoh? boleh la kongsikan di sini ya..hihi




Ulasan

  1. fuh. rupanya selama ni aku jadi katak bawah termpurung

    nk kene tunggu mid bawak jalan2 la ni ye haha

    BalasPadam
  2. Kedai raggae kt pekan lama ... ok tak. Rare gak tu

    BalasPadam
  3. Kedai raggae kt pekan lama ... ok tak. Rare gak tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Reggae house sudah diletakkan di bahagian 1. boleh rujuk di link ini
      http://daripapantulis.blogspot.com/2015/01/5-restoran-yang-paling-rare-di-ipoh.html

      Apapun, tq atas perkongsian :)

      Padam
  4. foods project. area sunway city tambun, ipoh

    BalasPadam
  5. Try cafe gomok pulak..tp harga agak mahal sket la

    BalasPadam
  6. oh tidak nak balik Ipoh mencubanyer...

    BalasPadam
  7. penah try mj retro cafe? menarik juga

    BalasPadam
  8. This is my review.

    Hobo
    Nice decor, cosy..memang rasa xnak balik setelah penat berjalan kat gerbang malam tu... try nak dinner situ.. im surprise xde menu yg heavy. Ada snack mcm sandwiches je yg banyak.. toast bread..baked beans n omelette.. harga mcm chicken chop dekat mat periuk ok... hehehe.. i think should reduce price sikit..baru lah org ramai dtg lagi n lagi... btw.. cantik n akak suke deko n pokok dalam cafe tu!!! Drinks pun ok..especially mocktail.

    Mat periuk
    Sbg sokongan dr ex student uitm jpd lecturernya.. Chef Kamarul.. memang la selalu akak ke mat periuk.. tambah ada live band..suara pun sodap sodap ha... makanan pun sodap.. murah.. memang wirth makan sini.. bayangkan tenderloin steak rm24 ajer.. ater komer.. mana nak dot yeop yong oiiii

    Sudu garfu x penah try

    Khizanat pun x penah try

    Thumbs cafe pun not bad la.. suka meatballs dia je..yg lain biasa jer..

    Moh..dtg akaknyer blog pulak

    Www.bidadarigojes.blogspot.com

    BalasPadam
  9. Ooi & comrades (baber & bistro) jln kg melayu sg rapat (medan gopeng) dkt HAAZA (culinary class).

    BalasPadam
  10. dh penah ke chor cafe...chieken chop memang power.....mmg penuh dgn basikal dr zaman dulu2..mmg best

    BalasPadam
  11. dlm byk2 ni...Mat Periuk ja penah try..yg len2 bru tau..huhu teringin nak try Chor's le pasni...thanks 4 review :)

    moh skodeng nzaodonut.blogspot.com

    BalasPadam
  12. Classix 253 pon best jugak!! Kat jalan ghazali jawi

    BalasPadam
  13. Hobo kat pekan lama????... pekan baru ler tuuu... pekan lama oldtown...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kereta rosak panggil pomen,
Sudah baca harap komen. XD

Catatan popular daripada blog ini

5 Masjid Paling Cantik di Perak

5 Bilik Hotel yang Paling Mahal di Malaysia