10 Video dari Malaysia yang Paling Banyak Ditonton di Youtube



Youtube menjadi satu platform untuk menonton video secara percuma. Satu masa dulu, satu video klik Najwa Latif & Sleeq pernah menggegarkan Negara apabila vide mereka telah melebihi tontonan 10 juta view di Youtube! Wow... Tapi sebenarnya ada lagi video yang diupload dari Malaysia yang berjaya memintas video klik tersebut sehingga video itu mencecah 75 juta views! Serius!

Tak caya? Jom kita tengok 10 Video Klik Malaysia yang Paling Banyak Ditonton di Youtube...


10. Kaka & Zizan - Bawaku Pergi [OFFICIAL VIDEO] 6,834,446 views




9. Aku Suka Dia - Ainan Tasneem official MV HD_Video With Lyric 7,052,636 views




8. [MTV] Hafiz 7 Dato' Siti Nurhaliza - Mutiara Hati (OST Adam & Hawa) 8,107,316 views




7. Cinta Muka BukuOfficial Video Clip - Najwa Latif 8,345,599 views




6. Upin & Ipin - Sedia Menyelamat [CLEAR VIEW] 8,589,277 views




5. [MV] Hafiz - Bahagiamu Deritaku 8,809,056 views




4. Upin & Ipin - Kuih Untuk Opah 12,284,510 views




3. [MTV] Sleeq & Najwa Latif - Untuk Dia 16,043,402 views




2. Upin & Ipin Season 6 17,046,206 views




1. Upin & Ipin Season 5 75,012,362 views




Hahaha.. nampaknya video Upin & Ipin menguasai tontonan di Youtube. Dan aku percaya, views semua vid di atas pasti akan meningkat saban hari (views yang aku tulis adalah pada pagi Jumaat, 16/1/15)

p/s: Ranking ni aku dapat berdasarkan kajian aku sendiri sahaja lepas menyelam di Youtube. Jadi, jika kome jumpa video dari Malaysia yang dapat views yang lebih banyak, rajin-rajin la komen ya. Apapun, kalau jadikan Youtube sebagai platform untuk berdakwah, itu lagi terbaik

Ulasan

  1. Aku tertinggal 1 video dari Malaysia yang mana views nya mencecah 8 juta..huhu. vid MALAYSIA CHABOR by Joyce Chue Red People :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kereta rosak panggil pomen,
Sudah baca harap komen. XD

Catatan popular daripada blog ini

5 Masjid Paling Cantik di Perak

5 Bilik Hotel yang Paling Mahal di Malaysia