Top 10 Filem Animasi Paling Pecah Panggung

Animasi. Siapa yang tak suka tengok cerita kartun? Jangan kata budak-budak, bapak budak pun tengok tau! Ya, aku sendiri suka tengok filem kartun...sebab, best! Lagi-lagi kalau kartun itu ada watak-watak yang cute. Geram!

Satu lagi, animasi film ni tak ada babak yang 18 tahun ke atas. Selamat ditonton dan bersih.

Jadi, kalau korang baru nak berjinak-jinak untuk tengok filem animasi, ni saya syorkan 10 animasi yang paling pecah panggung! Yang paling banyak jualan tiketnya! Memang terbaik la semua animasi ini.

(mungkin anda dapat mengagak dah siapa yang mendapat tempat pertama. huhu)


10. Shrek Forever After, 2010 ($238.7billion)

9. Shrek The Third, 2007 ($322.7billion)

8. Ice Age: Continential Driff, 2012 ($877.2billion)

7. Ice Age: Dawn of the Dinousaurs, 2009 ($866.7billion)

6. Shrek 2, 2005 ($919.8billion)

5. Finding Nemo, 2003 ($936.7billion)

4. Despicable Me 2, 2013 ($970.8billion)

3. The Lion King, 1994 ($987.5billion)

2. Toy Story 3, 2010 ($1,063.2billion)

1. Frozen, 2013 ($1,274.2billion)

Mesti ramai yang menduga kan, filem Frozen yang berjaya mencipta fenomena ini berada di tempat pertama.


__________________________
sumber: http://boxofficemojo.com/alltime/world/

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

5 Pakej perkahwinan Murah di Ipoh

5 Restoran Burger Tersedap di Ipoh