Felda Residence Hot Springs, Tempat Percutian yang Memang Best!

Dulu kalau cakap pasal Sungkai, orang terbayang sebuah kawasan felda je. Tak ada pape pun. Tapi semenjak ada Felda Residence Hot Springs Sg. Klah, tempat ini mula menjadi terkenal!

Nak ke sini senang je. Keluar highway tol Sungkai, dalam 15minit, sampai le. Ikut je papan tandanya.

Ok, nak masuk kena bayar ya. Tapi berbaloi la. Tempatnya besar dan cantik! Harga tiket? Kanak2, RM10. Dewasa RM12. Warga emas RM7 dan OKU RM2.


Dalamnya ada beberapa seksyen. Yang paling disukai kanak2 pastilah taman tema airnya! Airnya cetek dan tak berapa panas. Ok la untuk kanak2 kan.


Orang dewasa yang nak mandi air panas pun ada. Kawasannya luas dan terbuka.


Ada juga kawasan taman berserta air sungai(air sungai?) panas. Haha. Kat tempat ni orang selalu rendam kaki je. Ada khasiat la kot kan. Nak yang lagi panas, ada kolam khas untuk rendam telur. Memang hyper panas. Kome jangan rendam dalam tempat tu pula!

Bagi yang nak privasi, anda boleh berendam di kolam jacuzzi. Sewa, RM75 sejam. Mahal? Haha, privasi kan. Tapi memang best la.

Jadi, datanglah sini! Haha. Felda Residence Hotsprings ni memang sesuai untuk berkelah di hujung minggu. Kalau nak lama lagi, boleh menginap di sini. Tapi maaf cakap, sewanya mahal :(


Mahal pun, biasa la kan. Resort mewah. Apapun, selamat bercuti dan berendam dengan air panas!


P/s: anda ada pengalaman pergi ke Felda Residence Hot Springs ni? Pengalaman best atau tak best? Kongsikan bersama kami di ruangan komen ya...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

5 Masjid Paling Cantik di Perak

5 Bilik Hotel yang Paling Mahal di Malaysia