5 Hotel Rare Paling Best di Ipoh

Lama dah aku perhati, bandaraya metropolis Ipoh ini semakin dipenuhi dengan hotel2. Aku tak tahu kenapa. Banyak sangat dah kot hotel, tapi hotel-hotel baru masih tetap dibina lagi. Nak kata Ipoh ni pusat perlancongan, entah la.

Biarlah Ipoh dengan hotel-hotel barunya. Aku di sini nak bercerita tentang 5 hotel rare yang paling best, yang ada di Ipoh. Aku pun agak percaya yang orang2 Ipoh pun tak tahu kewujudan kesemua lima-lima hotel ini, hehe.

Tak percaya?  Jom tengok satu-satu...
p/s: susunan adalah secara rawak...


1. Sekeping Kong Heng


Bangunan lama yang dijadikan hotel. Binaannya dikekalkan. Kalau nak merasa suasana pekan pada zaman dulu, maka inilah tempatnya.


2. The Banjaran Hotspring Retreat

Salah 1 hotel 5 stars yang ada di Ipoh dan pernah memenangi anugerah hotel terbaik di Malaysia. Harganya? Cuma RM1,200 sahaja semalam.


3. M Boutique

Hotel baru di Ipoh. Luarannya gempak, dalam lagi gempak. Seperti namanya, hotel ini berelovusikan butik. Try la kome tengok hotel di kat Aeon Seksyen 18. Memang tertarik menarik da bomb la.


4. Weil Hotel

Lagi hotel baru di Ipoh. Orang Ipoh mesti pernah nampak hotel ni. Ala, sebelah Ipoh Parade je kan. Tinggi lampai hotelnya. Dan yang best, kolam renangnya kat atas bumbung.


5. The Happy Eight Tetreat 

Juga bangunan lama yang dikekalkan dan menjadi hotel. Macam berada di dalam hutan walaupun sebenarnya berada di kotaraya moden metropolitan lagi. Satu pengalaman yang unik.


Ini je yang aku dapat kongsikan. Ke, kome ada tempat penginapan unik, rare dan best di Ipoh ni? Kongsikan bersama kami ya. Jangan kedek tau! Haha.

Pesanan akhir, Ipoh mali tarak sombong



Ulasan

  1. banggalah dgn hotel cina semua tu... melayu ipoh hapah takdaa

    BalasPadam
  2. melayu ipoh hapah takdaa
    haaa ha !!

    Melayu Ipoh sibuk nak blajar menipu cara niaga online...

    BalasPadam
  3. Maaf..hotel org ada spt Hotel Casuarina milik PKNP area Meru Raya n Hotel DWJ milik Uncle Jamal area Greentown Mall..

    BalasPadam
  4. Mungkin SEORANG MELAYU IPOH je yg menipu. Bukan SATU MELAYU IPOH penipu. Saya anak jati Ipoh. Dan btul kata fekry nordin, hotel uncle jamal dkt gm mall. N tak silap kondo dia pn dlm pembinaan.

    BalasPadam
  5. makasih buat infonya gan..mantap..
    sangat meanrik dan bermanfaat sekali gan..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kereta rosak panggil pomen,
Sudah baca harap komen. XD

Catatan popular daripada blog ini

5 Masjid Paling Cantik di Perak

5 Bilik Hotel yang Paling Mahal di Malaysia